Les ardentes - Logo

11-12-13-14 juli 24
Luik, Be

MORAD

12/07

MORAD

Wees gewaarschuwd, je zou een wereld kunnen betreden waar je dingen zult zien die je je nooit had kunnen voorstellen. Het was maart 2019 en met zijn tweede single, 'Un cuento', lanceerde Moradun opzettelijk wat uiteindelijk een self-fulfilling prophecy werd. Sindsdien zijn er onvoorstelbare dingen gebeurd in Morad's wereld, een fenomeen dat alle ongeschreven regels op weg naar succes in de hedendaagse muziekindustrie tegenspreekt. In een tijdperk van geavanceerde algoritmes en opdringerige marketingcampagnes is de triomf van dit jonge talent uit Hospitalet de Llobregat de triomf van de waarheid. Zonder platenmaatschappij, zonder radio airplay, op een zelfgestuurde en organische manier, is Morad erin geslaagd om de hitlijsten te infiltreren en een van de meest beluisterde artiesten van het land te worden. Dergelijke gevallen laten zien dat, ook al voelt het soms als een kaartspel waarbij de winnaars van tevoren worden bepaald, het publiek nog steeds de macht heeft om succes te dicteren: de 100 miljoen views die hij in 2020 vergaarde met anthems als "Motorola", "Normal" of "Yo no voy" lijken hun plafond te hebben gevonden, maar in 2021 dwarsboomde hij opnieuw alle voorspellingen met gouden platen voor "Cómo están? " en "Cuando ella sale", waardoor zijn maandelijkse luisteraars stegen naar 6,7 miljoen op Spotify, evenals zijn samenwerkingen met Puerto Ricaanse sterren Ozuna en Eladio Carrión, Italianen Capo Plaza en Baby Gang en Fransen Lacrim, Rim'K, Naps en Jul. Dit groeiende internationale profiel verklaart ook de MDLR Euro Tour, die de groep naar 14 Europese steden in 8 verschillende landen brengt.2022 begon met het schrijven van geschiedenis dankzij de impact van 'Pelele' en zijn BZRPs-sessie, de twee virale hits die van hem de eerste Spaanse artiest maakten die meer dan een dag de top twee posities op Spotify Spanje bezette, hoewel, naast de cijfers, Morad's echte waarde ligt in het feit dat hij zichzelf heeft gepositioneerd als de opluchting die de Spaanse urban scene nodig had zonder onderweg de link met zijn roots te verliezen. Zijn voetafdruk wordt niet echt op de muntenteller gemeten, maar op straatniveau; geluiden in het park, in de metro op weg naar huis van het werk, in de auto die langsrijdt met de ramen naar beneden, in de gangen van middelbare scholen, met een nieuwe single die via WhatsApp van mobiele telefoon naar mobiele telefoon wordt doorgegeven: een hele generatie heeft zich onmiddellijk verbonden met elk van zijn releases omdat Morad en zijn publiek codes delen en elkaar als gelijken herkennen. Nieuwe tijden zoals deze vragen om een nieuw soort ster zoals Morad.